Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2019

Δ Διατροφή

Οι τροφές που σας γερνάνε

Οι ρυτίδες δεν προέρχονται μόνο από αυτά που βάζουμε στο πρόσωπό μας αλλά και αυτά που βάζουμε στον οργανισμό μας. Μάθετε ποιες τροφές είναι οι εχθροί και ποιες οι σωτήρες της επιδερμίδας σας.

Αντιρυτιδικές κρέμες, ενυδατικές, μάσκες ομορφιάς, και τι δεν κάνει μια γυναίκα για να διατηρήσει τη φρεσκάδα και την ομορφιά του δέρματός της για καιρό. Αυτό όμως που είναι σημαντικό και πολλοί από εμάς το ξεχνάμε είναι ότι η υγεία του δέρματος εξαρτάται και από τη διατροφή. Βελτιώστε λοιπόν το δέρμα σας ξεκινώντας από μέσα προς τα έξω….

Οι εχθροί της επιδερμίδας

Ξεκινήστε μειώνοντας τις ποσότητες που καταναλώνεται από τις παρακάτω τροφές:

  1. Προϊόντα με ζάχαρη
    Όταν τρώμε μεγάλες ποσότητες ραφιναρισμένης ζάχαρης, η οποία βρίσκεται σε αναψυκτικά, κέικ και σοκολάτες, το σώμα μας παράγει τεράστιες ποσότητες ινσουλίνης, η οποία με τη σειρά της προκαλεί φλεγμονές σε κυτταρικό επίπεδο. Η ζάχαρη επίσης προσκολλάται πάνω στους ιστούς του κολλαγόνου – η φυσική πρωτεΐνη που διατηρεί το δέρμα μας λείο και ελαστικό- σε μια διαδικασία που ονομάζεται γλυκοζυλίωση. Η διαδικασία αυτή κάνει το δέρμα μας να χάνει την ελαστικότητά του και να δείχνει γερασμένο.

Γλυκοζυλίωση
Όταν το ζάχαρο στο αίμα είναι σε υψηλότερα επίπεδα από το φυσιολογικό δημιουργείται ένα βιοχημικό φαινόμενο που ονομάζεται γλυκοζυλίωση. Στην αντίδραση αυτή το ζάχαρο ενώνεται με πρωτεΐνες και σχηματίζει τα τελικά προϊόντα γλυκοζυλίωσης, που ονομάζονται AGE(advanced glycation end products). Οι ενώσεις αυτές προκαλούν φλεγμονές και βλάβες στους ιστούς που σχετίζονται με το διαβήτη τη γήρανση.

  1. Απλοί υδατάνθρακες
    Δεν είναι μόνο τα γλυκά που πρέπει να περιορίσετε. Οι απλοί υδατάνθρακες- αμυλώδεις τροφές που απελευθερώνουν γρήγορα ενέργεια- έχουν παρόμοια δράση στον οργανισμό με τη ζάχαρη, αφού το σώμα τους μετατρέπει γρήγορα σε γλυκόζη με αποτέλεσμα να πυροδοτείται έκρηξη στην παραγωγή της ινσουλίνης. Παρόμοια είναι και η επίδραση στα κύτταρα του δέρματος, όπως ακριβώς δηλαδή και η ζάχαρη. Όταν, λοιπόν, τρώτε ένα πιάτο μακαρόνια ή ρύζι το αποτέλεσμα στον οργανισμό σας είναι το ίδιο με το αν τρώγατε ένα κομμάτι τούρτα.

  2. Λιπαρά trans
    Πρόκειται για τα «κακά» λιπαρά, τα οποία μπλοκάρουν την απορρόφηση των «καλών» λιπαρών, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία του δέρματος. Ο καλύτερος και πιο εύκολος τρόπος για να τα αποφύγετε είναι να βγάλετε από την καθημερινή σας διατροφή τα τηγανιτά φαγητά, τα fast-food και τα έτοιμα φαγητά. Επίσης δώστε μεγάλη σημασία στις ετικέτες των τροφίμων για να αποφύγετε εν μέρει υδρογονωμένα και υδρογονωμένα λίπη, καθώς επίσης και τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά.
  3. Αλκοόλ
    Το αλκοόλ εκτός του ότι αφυδατώνει τα κύτταρα, προκαλεί την αύξηση του ζαχάρου στο αίμα συμβάλλοντας έτσι σε κυτταρικές φλεγμονές οι οποίες καταστρέφουν και γερνάνε τα κύτταρα. Δεν είναι μόνο αυτό όμως. Το αλκοόλ προκαλεί το «σπάσιμο» των αγγείων του αίματος, δηλαδή ευρυαγγείες, οι οποίες προκαλούν μικρές κοκκινίλες στο σημείο που έχει σπάσει το τριχοειδές αγγείο.

Οι σωτήρες της επιδερμίδας

Αυξήστε την πρόσληψη αυτών των τροφών για νεανική επιδερμίδα.

  1. Καλά λιπαρά
    Τα ωμέγα-3 λιπαρά θεωρούνται τα αντιγηραντικά λιπαρά. Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Lipid Research έδειξε ότι τα λιπαρά όπως τα ωμέγα-3, όχι μόνο αποτρέπουν τη γήρανση αλλά τη θεραπεύουν κιόλας! Βελτιώνουν την ενυδάτωση της επιδερμίδας, την υφή της και την ελαστικότητά της απλά διατηρώντας την ελαστικότητα των κυττάρων. Επειδή το σώμα μας δεν έχει την ικανότητα να παράγει ωμέγα-3 λιπαρά, πρέπει να λαμβάνουμε τις απαραίτητες ποσότητες από τις τροφές καταναλώνοντας 2 φορές τη βδομάδα λιπαρό ψάρι (σολομό, τόνο, σαρδέλα κ.λπ.), ή σπόρους και ξηρούς καρπούς.

  2. Πρωτεΐνη
    Η πρωτεΐνη είναι το δομικό στοιχείο των κυττάρων, αλλά από τη στιγμή που ο οργανισμός μας δε μπορεί να την αποθηκεύσει, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι σε κάθε γεύμα μας παίρνουμε τουλάχιστον μια μερίδα πρωτεΐνη, ώστε να διατηρούμε το δέρμα μας φρέσκο και σφιχτό. Επίσης, επιλέγοντας άπαχη πρωτεΐνη στα γεύματά μας σταματάμε την επιβλαβή έκρηξη της ινσουλίνης που προκαλείται από τη ζάχαρη. Στο πρωινό σας προσθέστε μια μικρή χούφτα καρύδια στο κουάκερ, στο μεσημεριανό προτιμήστε τυρί τύπου cottage και για το δείπνο επιλέξτε κοτόπουλο ή αυγό.

  3. Φρούτα & λαχανικά
    Οι ελεύθερες ρίζες είναι το κλειδί της διαδικασίας της γήρανσης, όχι μόνο γιατί καταστρέφουν τα κύτταρα αλλά και γιατί συμβάλλουν και αυτές στις φλεγμονές. Τα καλά νέα είναι οι αρνητικές αυτές επιπτώσεις μπορούν να μειωθούν χάρη στα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά που καταναλώνουμε. Το σημαντικό είναι ότι πρέπει να τα καταναλώνουμε σε τακτική βάση, γιατί κάποια από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, είναι υδατοδιαλυτά, δηλαδή αποβάλλονται πολύ γρήγορα από το σώμα μας. Επειδή, λοιπόν, διατηρούνται στο σώμα για 4-6 ώρες το πολύ, πρέπει σύντομα να αντικατασταθούν. Για να το καταφέρετε αυτό θα πρέπει κάθε σας γεύμα να περιέχει λαχανικά και τα σνακ να είναι φρούτα.

  4. Νερό
    Πρόσφατη έρευνα για τα αίτια της γήρανσης έδειξαν ότι η αυξημένη καθημερινή πρόσληψη νερού είναι το κλειδί για να διατηρούνται οι ρυτίδες στα ίδια επίπεδα. Τα αφυδατωμένα κύτταρα κάνουν το δέρμα να δείχνει γερασμένο. Για να μη συμβαίνει αυτό θα πρέπει να πίνετε τουλάχιστον 1 1/2 λίτρο υγρά την ημέρα. Φυσικά, δεν εννοούμε μόνο νερό, αλλά μετράνε και το τσάι, οι σούπες κ.λπ. Για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα προτιμήστε το πράσινο τσάι.

Το ιδανικό διατροφολόγιο της μέρας

Πρωινό
1 ποτήρι ζεστό νερό με λίγο χυμό λεμόνι, 1 μπολ κουάκερ με γάλα και μια χούφτα καρύδια

Δεκατιανό
1 μήλο

Μεσημεριανό
Σαρδέλες σε κονσέρβα πάνω σε ψωμί ολικής αλέσεως με κάρδαμο και ντομάτα, και 1 φρούτο

Απογευματινό
1 γιαούρτι με φρούτα

Βραδινό
Ψητό κοτόπουλο με βραστό μπρόκολο και καρότα και μια γλυκοπατάτα. Κομπόστα βερίκοκο για επιδόρπιο

Τι λέει η ετικέτα;

Υπάρχουν πολλά συστατικά που διαβάζουμε στις ετικέτες των τροφίμων και τα αγνοούμε συνεχώς. Διαβάζοντας όμως προσεκτικά μπορεί να βρείτε αρκετούς «εχθρούς» της επιδερμίδας σας κρυμμένους πίσω από άλλα ονόματα.

Σάκχαρα
Λευκή ζάχαρη, καστανή ζάχαρη, μέλι, σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι καλαμποκιού, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης, φρουκτόζη, συμπυκνωμένος χυμός φρούτων, μαλτόζη, γαλακτόζη, λακτόζη, πολυδεξτρόζη, μαννιτόλη, σορβιτόλη, ξυλιτόλη, μαλτοδεξτρίνη, σιρόπι ιμβερτοποιημένου σακχάρου, δεξτρόζη κ.α.

Βρίσκονται: μπισκότα, κέικ, δημητριακά, μπάρες δημητριακών, αεριούχα αναψυκτικά, παγωτά, έτοιμα φαγητά, ντρέσινγκ για σαλάτες, γιαούρτια, γλυκά.

Απλοί υδατάνθρακες
άμυλο καλαμποκιού, λευκό αλεύρι, αλεύρι πατάτας, αλεύρι ρυζιού, αραβόσιτος,

Βρίσκονται: στη ζάχαρη και στα επεξεργασμένα κρέατα

Λιπαρά trans
υδρογονωμένα λίπη, κορεσμένα λιπαρά, μερικώς υδρογονωμένα λίπη

Βρίσκονται: μπισκότα, κρακεράκια, πατατάκια, κρουτόνς, μαργαρίνη, τηγανιτά και φαγητό απ’ έξω. 

Διαβάστε ακόμη στην κατηγορία Διατροφή...

Διατροφή συνέχεια...

Τα cookies μας διευκολύνουν να σας παρέχουμε τις υπηρεσίες μας. Με τη χρήση των υπηρεσιών μας επιτρέπετε να χρησιμοποιούμε cookies.
ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ