Υγεία & Ευεξία! Ο καθημερινός σας σύμβουλος για την υγεία, την ομορφιά και την ψυχολογία!

ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΟΡΗ, ΔΙΑΒΑΣΤΕΤΟ!

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Family Psychology, τα κορίτσια που έχουν καλή σχέση με τον πατέρα τους, είναι πιο απίθανο να παρουσιάσουν κατάθλιψη και αγχώδη διαταραχή, ενώ μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα το καθημερινό στρες. Συζητούν επίσης πιο ανοιχτά τα συναισθήματά τους. Γενικά οι μελέτες αποδεικνύουν πως ο πατέρας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συναισθηματική ανάπτυξη της κόρης του. 

 

Έτσι φαίνεται πως όσο νωρίτερα ο πατέρας ξεκινήσει να συμμετέχει ενεργά στην ανατροφή της κόρης του (μπορεί ήδη στη βρεφική ηλικία να την ταΐζει, να αλλάζει πάνες, να τη βγάζει βόλτα), τόσο πιο δυνατός γίνεται ο συναισθηματικός δεσμός τους, κάτι που οδηγεί σε όλα τα παραπάνω οφέλη.

Read more...

Εσεις γνωριζετε πως το κουτσομπολιο ειναι...θεραπευτικο;

 

Το κουτσομπολιό δεν επιτελεί μόνο κοινωνική λειτουργία, αλλά είναι και ψυχοθεραπευτικό! Έτσι οι ειδικοί φέρνουν στο φως ορισμένες θετικές πτυχές του.

Βελτιώνει τη διάθεση

Το να διηγείσαι και να σχολιάζεις πράγματα των άλλων προκαλεί εύθυμη διάθεση και ενδιαφέρον.

 

Επιτρέπει την απελευθέρωση από το στρες

Το να αφιερώνεσαι στο κουτσομπολιό έχει μια αξία αγχολυτική, συμβάλλει στην απελευθέρωση των συναισθημάτων, ιδίως των αρνητικών όπως η επιθετικότητα. Ιδίως επειδή τα γεγονότα που μεταφέρονται αφορούν κάποιο άλλο άτομο, αισθανόμαστε εξουσιοδοτημένοι να εκφράσουμε ελεύθερα τις απόψεις μας, να πάρουμε θέση, να κάνουμε κριτική.

 

Δημιουργεί διαφυγή από προβλήματα

Η κρίση του γάμου της Μαντόνα, οι πρώτες φωτογραφίες των διδύμων του Μπραντ Πιτ και της Αντζελίνα Τζολί… Η τάση για κουτσομπολιό δημιουργεί μια ευχάριστη χωρίς περιπλοκές, που απασχολεί το μυαλό με μια χαλαρή δραστηριότητα και μπορεί να σπάσει τη ρουτίνα της πραγματικότητας και να απομακρύνει το νου από τις καθημερινές ανησυχίες.

 

Ενισχύει την αμοιβαία εμπιστοσύνη

Τα κουτσομπολιά βοηθούν στην ενίσχυση των σχέσεων. Μπροστά στο μηχάνημα του καφέ, στο γυμναστήριο, κάτω από την ομπρέλα, το να διηγείσαι κάτι σε κάποιον επιβεβαιώνει μια αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης. Είναι σαν να λέει: «μοιράζομαι αυτή την απολύτως μυστική είδηση μαζί σου επειδή σου έχω εμπιστοσύνη». Αυτό δεν έχει παρά να κάνει τον άλλο να αισθάνεται σημαντικός. Έχει αποδειχθεί ότι το κουτσομπολιό μαζί με συναδέλφους στο χώρο της δουλειάς συμβάλλει στο να κάνει την ομάδα πιο ενωμένη.

 

 

 

Read more...

Μηπως εχω ΙΨΔ;

Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί φεύγοντας από το σπίτι: «Μήπως έχω ξεχάσει την κουζίνα αναμμένη; Κλείδωσα την εξώπορτα; Έσβησα τα φώτα;» Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που μας περνούν από το μυαλό αρκετές φορές όταν απομακρυνόμαστε από το σπίτι μας ή όταν πηγαίνουμε ταξίδι.

 

Ο κύριος λόγος για την ανησυχία αυτή είναι η ανασφάλεια που νιώθουμε μήπως συμβεί κάτι κακό και η αγωνία να το προλάβουμε. Η ανάγκη λοιπόν αυτή να προστατέψουμε ό,τι μας ανήκει ή αυτό που αγαπάμε είναι απόλυτα φυσιολογική.

Στην περίπτωση όμως που παρόμοιες ερωτήσεις παίρνουν τη μορφή βασανιστικού εσωτερικού μονολόγου με αποτέλεσμα το άτομο να δυσλειτουργεί καθημερινά, τότε τη σκυτάλη παίρνει ένα είδος νεύρωσης το οποίο στην επιστήμη της Ψυχολογίας και της Ψυχιατρικής ονομάζεται ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή (ΙΨΔ).

 

 

 

Συνηθισμένες έμμονες ιδέες

Φόβος για πιθανή μόλυνση (φοβική ιδεοληψία)

π.χ. «Είμαι πολύ βρώμικος/η επειδή με ακούμπησαν 2 άτομα στο λεωφορείο»

Παθολογική αμφιβολία για πράγματα που ίσως βλάψουν εμάς ή τους άλλους (ιδεακή ιδεοληψία)

π.χ. «Έκλεισα το θερμοσίφωνο να μην ανατιναχτούμε;», « Έσφιξα καλά τις βρύσες να μην πλημμυρίσουμε;»

Επίμονη συμμετρία και τακτικότητα (ιδεακή ιδεοληψία)

π.χ. «Το γάλα πρέπει να βρίσκεται δίπλα στο χυμό πορτοκάλι και κάτω από τη μαρμελάδα»

Άγχος για πιθανή εκδήλωση επιθετικών ή/και σεξουαλικών παρορμήσεων σε λάθος άτομα και λάθος χρονική στιγμή (ιδεοληπτική παρόρμηση)

π.χ. «Αυτή τη στιγμή μου’ρχεται να ουρλιάξω», «Ίσως χάσω τον έλεγχο και βγω γυμνή στους δρόμους»

Άσκοπη επανάληψη λέξεων ή φράσεων (ιδεακή ιδεοληψία)

π.χ. «Τι σου είπε χθες; τι σου είπε χθες; τι σου είπε χθες;», «Πω πω τι έγινε! πω πω τι έγινε! πω πω τι έγινε!»

Έντονη διάθεση για ιδεομηρυκασμό (ιδεακή ιδεοληψία)

π.χ. «Τι είναι ο άνθρωπος;», «Υπάρχει Θεός;», «Πως δημιουργήθηκε ο κόσμος;»,

 

 

 

 

Συνηθισμένες ψυχαναγκαστικές πράξεις

Σχολαστική και επίμονη καθαριότητα

 

Τακτοποίηση αντικειμένων με απόλυτη συμμετρία και αυστηρή τάξη

 

Επαναλαμβανόμενες αριθμητικές πράξεις

 

Κινήσεις που γίνονται μόνον με ένα συγκεκριμένο τρόπο

 

Δυσκολία αποχωρισμού άχρηστων αντικειμένων

 

Επανάληψη λέξεων ή φράσεων

 

Τρόποι Θεραπείας

Η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή αντιμετωπίζεται με ψυχοθεραπείες (κυρίως συμπεριφορική ή γνωσιακή-συμπεριφορική θεραπεία) και κάποιες φορές ενισχύεται και με φαρμακευτική αγωγή, η οποία συνήθως περιλαμβάνει χρήση αντικαταθλιπτικών, αγχολυτικών ή/και νευροληπτικών φαρμάκων.

Για να ανακουφιστεί από το έντονο άγχος, ο ασθενής χρειάζεται να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό προκειμένου να βρει την αιτία/ες που προκάλεσε την εμφάνιση της νεύρωσης, να εντοπίσει τις λανθασμένες ή διαστρεβλωμένες αντιλήψεις του, να αναθεωρήσει τις πεποιθήσεις του, να βάλει σε τάξη τις σκέψεις του και να υιοθετήσει ένα πιο ήρεμο και λογικό τρόπο ζωής.

 

 

Read more...

Σας απασχολει κατι; Γραφτε το σε χαρτι!

Γράφοντας τα πράγματα που προκαλούν άγχος μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση αυτού του άγχους και των ανησυχιών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Michigan State University.

Οι άνθρωποι καθημερινά ανησυχούν σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που οδηγεί σε υπέρμετρο άγχος και συναφείς διαταραχές και ασθένειες. Ωστόσο, αυτή η νέα έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν απλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι, για να σταματήσουν να ανησυχούν.

Η έρευνα στηρίζεται στη θεωρία που αναπτύχθηκε από τον δημοσιογράφο James Pennebaker στη δεκαετία του '80, για τα οφέλη της συγγραφής στη μείωση της καθημερινής πίεσης και τη βελτίωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

«Ο ι άνθρωποι σήμερα κάνουν ένα έργο χρησιμοποιώντας γνωστικές διεργασίες και προσπαθούν να παρακολουθούν και να καταστέλλουν τις ανησυχίες τους ταυτόχρονα. Τα συμπεράσματά δείχνουν ότι, εάν καταγράφει κανείς αυτές τις ανησυχίες μέσω εκφραστικής γραφής, αυτοί οι γνωστικοί πόροι απελευθερώνονται και έτσι διευκολύνονται να κάνουν άλλες διεργασίες και γίνεται κανείς αποτελεσματικότερος και πιο ικανός να παράξει πνευματικό έργο», αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας.

 

Επομένως, 5 λεπτά εκφραστικής γραφής την ημέρα μπορούν να απελευθερώσουν το στρες που κουβαλάμε μέσα μας χωρίς λόγο.

Read more...

Οι...μουντζουρες μας αποκαλυπτουν ποιοι ειμαστε!

 

Σίγουρα, σας έχει τύχει πολλές φορές να πιάνετε σε ανύποπτο χρόνο τον εαυτό σας να μουντζουρώνει ασυναίσθητα σε ένα φύλλο χαρτί ή μάλλον να σχεδιάζει την ίδια καλικαντζούρα ξανά και ξανά..

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ακούσια ζωγραφική λειτουργεί ως ένα είδος εκτόνωσης των σκέψεων, κυρίως των αρνητικών αλλά όχι μόνο. Τα σχεδιάκια αυτά δηλαδή γίνονται ένα θεραπευτικό μέσο, αφού επιτρέπουν στην ψυχή να εκφραστεί χωρίς λογοκρισίες και περιορισμούς. Κάποιοι ειδικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι δρα κατά του στρες, αφού ευνοεί την εκτόνωση συναισθημάτων και σκέψεων που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα εκδηλώνονταν.

 

Φύση

Σε γενικές γραμμές, όσοι σχεδιάζουν εικόνες που σχετίζονται με τη φύση, εκδηλώνουν μια ευαισθησία και μια έντονη σχέση με τα παιδικά τους χρόνια. Εκφράζουν δηλαδή μια ασυναίσθητη επιθυμία να γυρίσουν πίσω, αποκαλύπτοντας μια νοσταλγία για έναν χαμένο παράδεισο.

Δέντρα

Τα δέντρα με γερούς κορμούς, πολλά ανθισμένα κλαδιά και τις ρίζες τους βαθιά χωμένες στο έδαφος αποκαλύπτουν άτομα δραστήρια και δυναμικά, που γνωρίζουν να προστατεύουν τους πιο αδύναμους. 

Γάτα

 

Όσοι ζωγραφίζουν σχέδια που θυμίζουν γάτες, τότε ο χαρακτήρας τους έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με αυτόν των εν λόγω αιλουροειδών. Αυτό σημαίνει ότι πρώτα απ' όλα είναι άτομα που βαδίζουν με βάση καλά υπολογισμένες κινήσεις και δίνουν πάντα προσοχή στο συνομιλητή τους. Επιπλέον, όπως και οι γάτες, αγαπούν τη θερμή της οικογένειας και του σπιτιού, αλλά την ίδια στιγμή αναζητούν την αυτονομία τους.

Πεταλούδες

Το μήνυμα πίσω από τις πεταλούδες είναι ξεκάθαρο. Όσοι τις σχεδιάζουν, εκφράζουν μια επιθυμία φυγής από τις ευθύνες που τους βαραίνουν.

Λουλούδια

Οποιοδήποτε είδος λουλουδιού αποκαλύπτει ευαισθησία, εκλεπτυσμένο πνεύμα, ρομαντισμό και πραότητα.

Ήλιος

Όσοι ζωγραφίζουν ήλιους, σημαίνει ότι διανύουν μια λαμπρή και ευχάριστη περίοδο στη ζωή τους.

Αστέρια

Τα αστέρια είναι ένα πολύ διαδεδομένο σκαρίφημα. Αποκαλύπτουν την ψυχή ενός ουτοπιστή και ιδεαλιστή, που τείνει να ονειρεύεται με ανοιχτά μάτια. Εκφράζουν ουσιαστικά την ανάγκη του για χάδια, τρυφερές συναντήσεις και έρωτες με… έναστρους ουρανούς.

Κύκλοι

Όσοι συνηθίζουν να σχεδιάζουν κύκλους, είναι άτομα κοινωνικά, φιλόξενα, εξωστρεφή και υποστηρικτικά απέναντι στους γύρω τους. 

Τοξάκια

Τα τοξάκια σε γενικές γραμμές προδίδουν επιθετικότητα και επιθυμία επίτευξης φιλόδοξων στόχων. Αν κοιτάζουν προς τα πάνω, τότε αποκαλύπτουν επιθυμία κοινωνικής καταξίωσης , ενώ αν είναι στραμμένα προς τα κάτω, αποκαλύπτουν επιθετικότητα του σχεδιαστή ενάντια στον ίδιο του τον εαυτό.

Read more...

3 κολπα για το "πρωτακι" σας...

 

Ξεκίνησαν τα μαθήματα; Βοηθήστε το παιδί σας στην πρώτη εμπειρία του στο σχολείο.

Είναι σημαντικό να το βοηθήσετε να ξεκινήσει σωστά τη σχολική του ζωή θέτοντας συγκεκριμένους κανόνες, οι οποίοι θα παγιωθούν με το πέρασμα των χρόνων. Έτσι το παιδί σας θα περνάει τις τάξεις αφομοιώνοντας εύκολα και αποτελεσματικά τις γνώσεις 

 

Δημιουργήστε κατάλληλο περιβάλλον

Πρώτα από όλα, είναι καθοριστικής σημασίας να δημιουργήσετε ένα περιβάλλον ήσυχο, που να επιτρέπει στο παιδί σας να διαβάζει χωρίς να ενοχλείται από αδικαιολόγητους θορύβους. Τις ώρες λοιπόν της μελέτης, κλείστε την τηλεόραση και το ραδιόφωνο και απομακρύνετε οποιαδήποτε πηγή θορύβου μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του.

 

Καθορίστε συγκεκριμένο ωράριο

Εξίσου σημαντικό είναι να ορίσετε ένα συγκεκριμένο ωράριο για το διάβασμά του. Μην το βάζετε να διαβάζει αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό. Δώστε του λίγο χρόνο να χαλαρώσει πριν αρχίσει να ασχολείται με τα μαθήματά του. Όμως, τη στιγμή που έχετε ορίσει για διάβασμα, μην δεχτείτε καμία δικαιολογία: θα πρέπει να αφήσει τα παιχνίδια του και να στρωθεί στη μελέτη. Μεγαλώνοντας θα του είναι πιο εύκολο να προσαρμοστεί με αυτόν τον ρυθμό διαβάσματος και μπορεί να αυξήσει μόνο του τις ώρες μελέτης όταν τα μαθήματα γίνουν πιο δύσκολα.

 

Τέλος, συνηθίστε το να δίνει προτεραιότητα στο πιο δύσκολο μάθημα, όσο το μυαλό του είναι ακόμα ξεκούραστο.

Εσείς προσπαθήστε να βρίσκεστε στο σπίτι και να είστε κοντά του μόλις σας το ζητήσει, χωρίς όμως να στέκεστε συνέχεια από πάνω του. Θα πρέπει να μάθει να φέρνει εις πέρας το διάβασμα μόνο του, αλλά παράλληλα να γνωρίζει ότι θα τρέξετε δίπλα του αμέσως μόλις σας φωνάξει. Αυτό αποτελεί σημαντική ψυχολογική υποστήριξη για το παιδί σας. Μπορείτε να του δείξετε τον τρόπο για να διαβάζει, κάποιες τακτικές, δεν πρέπει όμως να κάθεστε να διαβάζετε μαζί. Είναι κάτι που δε βοηθά το παιδί σας, ίσα-ίσα που το κάνει να αισθάνεται ότι δεν του έχετε εμπιστοσύνη ότι θα τα καταφέρει μόνο του.

 

 

Read more...
Subscribe to this RSS feed

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υγεία & Ευεξία

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.ygeiaevexia.gr