Υγεία & Ευεξία! Ο καθημερινός σας σύμβουλος για την υγεία, την ομορφιά και την ψυχολογία!

Οδηγιες προς λουομενους: Προσοχη σε αυτα τα πραγματα

Σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθήνας ευχαριστηθείτε  τη θάλασσα αφού πρώτα:

-περάσουν τουλάχιστον τρεις ώρες από την τελευταία φορά που καταναλώσατε κάποιο γεύμα.

-είστε σίγουροι ότι η ζέστη ή άλλοι παράγοντες χρήση αλκοόλ, φαρμάκων, αυπνία – ξενύχτι) δεν σας έχουν εξαντλήσει σωματικά.

-αφιερώσετε τα 5 πρώτα λεπτά για να εξερευνήσετε τη θάλασσα στην οποία κολυμπάτε, όταν δεν τη γνωρίζετε και βρέξτε το σώμα σας με το νερό της, ώστε να αρχίσει το σώμα σας, να προσαρμόζεται στην θερμοκρασία της .

-έχετε επαρκώς καλύψει το σώμα σας με κατάλληλο σε τύπο και ποσότητα για το δερματοτύπο σας, αντιηλιακό .

-ποφεύγετε το νυχτερινό μπάνιο, το μπάνιο με βροχή, τις βουτιές σε θάλασσα άγνωστη σε βάθος ή σύσταση σε βράχια, τις βουτιές και τα μακροβούτια σε περιοχές με θαλάσσια ρεύματα και παραμένετε πάντοτε, πίσω απο τη σηματοδοτημένη με σημαδούρες περιοχή των λουομένων για να αποφύγετε δύσσαρεστες εκπλήξεις – επαφές με μηχανοκίνητα μέσα (βάρκες, ταχύπλοα, τζετ σκι κ.ά.) .

Με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα θα πρέπει να μάθουμε και στα μικρά παιδιά αυτούς τους κανόνες, στα οποία επιπλέον θα πρέπει:

 

-να επιμένουμε να φοράνε πάντα τα μπρατσάκια ή τα σωσίβια τους.

-να μην απομακρύνονται από κοντά μας.

-να μην μπαίνουν στη θάλασσα, όταν έχει κύμα (κίνδυνος παράσυρσης ή ωτικού τραύματος)

-να μην κάνουν για παιχνίδι τους: την επιθετική και απότομη βουτιά των αδύναμων σε σχέση με αυτά συνομηλίκων παιδιών.

-να μην κάνουν βουτιές απο υψηλά και απόκρημνα σημεία ή προβλήτες , γιατί μπορούν να τραυματιστούν θανάσιμα κατά την πτώση τους και να χάσουν τις αισθήσεις τους.

-μην αφήνετε ποτέ τα παιδιά χωρίς επίβλεψη, όταν αυτά επιβιβάζονται σε φουσκωτά (ατομικά ή βαρκούλες) ή άλλα παιχνίδια της θάλασσας.

Η ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΛΟΥΟΜΕΝΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΥΧΝΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΕΝΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΥ ΕΝΗΛΙΚΑ

 

Γενικότερα όταν κολυμπάτε:

-φορέστε πάντα το καπέλο σας ή και τα γυαλιά σας, για να προστατεύεστε από τις ακτίνες του ηλίου και τις αντανακλάσεις του.

-νοιώθετε ότι κουραστήκατε; Χαλαρώστε λίγο ανάσκελα και συνεχίστε, όταν ξανανιώσετε τη δύναμη σας να επανέρχεται.

-πάθατε κράμπα στο πόδι ή σε άλλο σημείο του σώματος σας; Μην πανικοβάλλεστε. Αντιθέτως ηρεμήστε και προσπαθήστε με αργές και χαλαρές κινήσεις να φτάσετε στην ακτή. Μη διστάσετε να καλέσετε σε βοήθεια όταν οι δυνάμεις σας καταστήσουν κάτι τέτοιο απαραίτητο.

-και νοιώθετε ότι σας τσίμπησε, σας άγγιξε ή πατήσατε κάτι μέσα στη θάλασσα και πονάτε, διατηρήστε την ψυχραιμία σας και βγείτε όσο το δυνατόν συντομότερα στην ακτή. Ζητήστε να σας βοηθήσουν ή προσφέρετε εσείς τις Πρώτες Βοήθειες στον εαυτό σας.

-αν νιώσετε έντονο πόνο κατά την επαφή σας με μέδουσα (τσούχτρα), κοράλλια και ανεμώνες της θάλασσας πρέπει να γνωρίζετε ότι μπορεί το τσίμπημα να είναι επώδυνο για εσάς, αλλά ελάχιστα από τα θαλάσσια είδη είναι δηλητηριώδη. Επομένως, οι επώδυνες ραβδώσεις στο δέρμα από τα πλοκάμια τους – στην περίπτωση της μέδουσας , ή το απότομο πάτημα πάνω στα δηλητηριώδη πλοκάμια του στόματος μιας θαλάσσιας ανεμώνης, ακόμα και το τρύπημα από τα αγκάθια μιας δράκαινας, σπάνια προκαλούν σοβαρές επιπλοκές, εκτός και αν είστε διαπιστωμένα αλλεργικός.

  • Rate this item
    (0 votes)
back to top

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υγεία & Ευεξία

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
www.ygeiaevexia.gr