Ανακαλύπτοντας τα μανιτάρια

Εκτύπωση

Εξαιρετικά σε γεύση αλλά και πλούσια διατροφική αξία. Μαγειρεύονται με χίλιους δύο τρόπους και είναι ιδανικά και για δίαιτα λόγω της χαμηλής θερμιδικής αξίας.  Γνωρίστε θα σε πρωτότυπες συνταγές και μάθε πως θα φτάνουν καλύτερα στο πιάτο σας.

Η διατροφική τους αξία
Τα μανιτάρια είναι τροφή με χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και νάτριο μειωμένες θερμιδικής αξίας εφόσον τα 100 γρ. αποδίδουν περίπου σε 22 θερμίδες, ικανοποιητική πηγή βιταμινών C και D, σιδήρου, ψευδαργύρου, φωσφόρου, καλίου, χαλκού και σεληνίου, ενώ περιέχουν ακόμη βιταμίνες συμπλέγματος Β, ριβοφλαβίνη, νιασίνη και πάντοθενικό οξύ. Η ριβοφλαβίνη προάγει την υγεία του δέρματος και την καλή όραση, η νιασίνη ενισχύει την ομαλή λειτουργία του πεπτικού και νευρικού συστήματος, ενώ το παντουθενικό οξύ εμπλέκεται στην παραγωγή των ορμονών.

Μαθήματα για μανιτάρι...φάγους
Προτιμήστε τα μανιτάρια με ζωντανό χρώμα, χωρίς κηλίδες, ζάρες ή σχισίματα στην πάνω πλευρά. Η ιδανική θερμοκρασία συντήρησης είναι 5-7C. Τα φρέσκα μανιτάρια, ανάλογα με την ποικιλία δεν διατηρούνται περισσότερο από 6-9 ημέρες στο ψυγείο. Τα αποξηραμένα φυλάσσονται καλά κλεισμένα σε ξηρό και δροσερό μέρος.

Πως καθαρίζονται
Αφαιρέστε το κάτω μέρος του ποδιού και καθαρίστε το τα με ένα μυτερό μαχαίρι, μέχρι να εξαλειφθούν όλα τα υπολείμματα χρώματος. Στη συνέχεια, πλύντε τα γρήγορα με άφθονο κρύο νερό και μην τα μουλιάστε τα, γιατί θα χάσουν το εκρηκτικό άρωμα και την γεύση τους. Επίσης μπορείτε, αντί να τα πλύνετε, να τα καθαρίσετε επιμελώς με ένα σκληρό πινέλο ή ένα βρεγμένο πανάκι ή απλώς να τους δώσετε μία γερή δόση αέρα από πιστολάκι μαλλιών, ώστε να απομακρυνθεί κάθε ίχνος χώματος.

Διαβάστε ακόμη στην κατηγορία Διατροφή...

Διατροφή συνέχεια...